gemeente (afdeling burgerzaken)

De gegevens staan opgeslagen in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze registratie wordt beheerd door de gemeente (afdeling burgerzaken).

de gemeente (afdeling burgerzaken) stelt de gegevens beschikbaar:

De gegevens worden eenmalig opgevraagd

Bij een wijziging van de gegevens worden deze automatisch doorgestuurd

Meer weten?

Ga naar de website van de Basisregistratie Personen (BRP) en bekijk, indien beschikbaar, uw gegevens(Externe link)

Bekijk de autorisatie(Externe link)

gemeente (afdeling burgerzaken)

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt de volgende gegevens:

  • Personalia Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Personalia'
    Naam, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats
  • Woonadres Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Woonadres'
    Bevat gegevens als straatnaam, huisnummer/letter, postcode en woonplaats
  • (Familie)relaties Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep '(Familie)relaties'
    Gegevens met betrekking tot huwelijk, partnerschap, gezinssamenstelling, (erkenning) kinderen en/of woning en pensioenfonds
  • Identiteitsdocument Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Identiteitsdocument'
    (Kopie van) een geldig identiteitsdocument (paspoort, id-kaart, verblijfsvergunning). Of gegevens die hierop vermeld staan zoals het soort reisdocument, het documentnummer of de geldigheid.
  • Verblijfsvergunning Uitgebreide uitleg van het gegevensgroep 'Verblijfsvergunning'
    Verblijfstitel voor rechtmatig verblijf in Nederland

de gemeente (afdeling burgerzaken) ontvangt deze gegevens:

Als u een verhuizing aan de gemeente doorgeeft

de gemeente (afdeling burgerzaken) gebruikt de volgende gegevens voor de volgende doelen:

Doel

Inschrijving van de adreswijziging van u en eventuele familieleden Bijhouden van register

Wettelijke grondslag(en)